F E B R U A R I

För mig blev det en bra läsmånad. Bättre än januari till och med. Det hade jag aldrig kunnat tro. Det finns tre avgörande saker som bidragit till detta. 1. Alla fina bokbloggar jag har upptäckt som dagligen matar mig med oemotståndliga boktips i mitt bloglovinflöde. 2. Tiden jag lägger ner på böcker ägnade jag förr åt TV-serier eller bara slösurf. 3. Jag har vant mig vid att lyssna på böcker och vilken skillnad det gör när jag kan lyssna i bilen, när jag lagar mat och alla andra tillfällen då det inte passar att hålla en bok i handen. Hur som helst, här är min sammanfattning: (inom parantes förra månadens resultat)

Antal: 7 (6)
Pocket: 2
Inbunden: 1
E-böcker: 1 (2)
Ljudböcker: 3 (0)

Deckare: 2 (3)
Spänning/thriller: 1 (2)
Drama: 1 (1)
Scifi/Fantasy/Dystopi: 3 (0)

Sverige: 1
Storbritannien: 2 (2)
Frankrike: 1
Danmark: 1
Australien: 1 (1)
Österrike: 1

Kvinnor: 3 (5)
Män: 4 (1)

Månadens bästa: I en mörk, mörk skog av Ruth Ware (4+/5)
Månadens sämsta: Ingen var dålig.
Månades mest oväntade: Underkastelse av Michel Houellebecq var inte vad jag väntat mig. Inte bättre eller sämre, bara inte vad jag trott.
Favoritkaraktär: Vid i Truly Madly Guilty.

 

 

 

Kommentera

