Flickan under jorden – Elly Griffiths

Jag har hört så mycket bra om den här deckarserien. Efter att på senare tid ha läst ett antal okej deckare, som jag förvisso har gillat men inte mer än så, känns den här så otroligt underhållande. Jag blev med en gång stormförtjust i huvudpersonen Ruth Galloway. Hon är så jordnära och förnuftig, men ändå långt ifrån felfri. Att få följa hennes privatliv är en fröjd och  minst lika spännande som själva brottet, som för en gångs skull också är spännande. Galloway är rättsarkeolog och bistår kriminalkommissarie Harry Nelson som utreder ett fall om en försvunnen flicka. Jag är såld och kastar mig genast över nästa bok i serien.

Jag lyssnade på boken med Angela Kovacs som uppläsare.

Betyg: 4+/5
Författare: Elly Griffiths
Originaltitel: Crossing Places (2009)
Storyside, 2016. Ljudbok
8 h 47 min
Serie: Del 1 Ruth Galloway

Bild från förlagets hemsida.

One thought on “Flickan under jorden – Elly Griffiths

Kommentera

