Huset vid havets slut – Elly Griffiths

Jag kan inte sluta läsa den här serien. Den är så bra. Framförallt är det väl på grund av att varje bok avslutas som en cliffhanger vad gäller förhållandet mellan Ruth Galloway och Harry Nelson. Och den här boken utgör verkligen inget undantag. När jag skriver det här är jag redan långt inne i nästa del och jag måste få lov att erkänna att utav själva mordgåtan minns jag bara lösa fragment. Men det gör inte så mycket. Det är så vansinnigt trevligt att få vara med i Ruths värld bland hennes udda vänner, kärlekshistorier och till och med (kors i taket) hennes småbarnsliv. Småbarn är ju annars det absolut tråkigaste som finns att läsa om. Här stör det inte alls, tvärtom.

Nej, nu måste jag lyssna vidare. Det är Angela Kovacs som läser och hon gör det så bra!

Betyg: 4/5
Författare: Elly Griffiths
Originaltitel: The House at Sea´s End (2011)
Storyside, 2016. Ljudbok.
10 h 42 min
Serie: Del 3 Ruth Galloway

Bild från förlagets hemsida.

 

One thought on “Huset vid havets slut – Elly Griffiths

Kommentera

