Känslan av död – Elly Griffiths

Det här är fjärde delen i Elly Griffiths serie om arkeologen Ruth Galloway och mordutredaren Nelson och det är den fjärde jag lyssnar på på väldigt kort tid. Jag måste erkänna, så här en vecka efter att jag lyssnat klart, att jag inte minns mycket mer än att den utspelade sig mestadels på ett museum och på en hästgård. Jag minns däremot väl vad som utspelat sig mellan de två huvudpersonerna. När jag hade lyssnat klart ville jag omedelbart börja lyssna på del fem, men jag höll tillbaka den här gången. Dels för att inte göra slut på hela serien på så kort tid utan dra ut på det lite. Men också för att jag insåg att jag inte riktigt följt med under brottsutredningsdelen. Och det tror jag i sin tur beror på två saker. Ett – för att jag så gärna ville höra hur det går för Ruth och Nelson. Två – för att det är så mycket lättare att slölyssna än att slöläsa. Vilket är nackdelen med att lyssna på böcker. Trots det kommer jag fortsätta lyssna på den här serien, har vant mig vid Kovacs röst och förknippar den så starkt med Ruth. Jag tycker också att det är så trevligt att lyssna och den här serien är ju så utomordentligt trevlig. Jag ska försöka hålla mig till sommaren och lyssna vidare på serien då.

Betyg: 3+/5
Författare: Ruth Galloway
Originaltitel: A Room Full of Bones (2012)
Storyside, 2016. Ljudbok
10 h 24 min
Serie: Del 4 Ruth Galloway

Bild från förlagets hemsida.

One thought on “Känslan av död – Elly Griffiths

Kommentera

