Uppdatering Kaosutmaningen

Såg nyligen att Sofies bokblogg är klar med kaosutmaningen! Det är hon som håller i den och minst 20 böcker av 35 ska prickas av innan sista december. Jag som har läst totalt ca 20 böcker hittills i år. Ligger lite i lä. Hur som helst tänkte jag uppdatera hur långt jag har kommit. Och det är ju faktiskt 9 hela månader kvar, så nog ska jag kunna klara utmaningen. Här kan du se alla punkter och läsa om förutsättningarna samt övriga deltagare.

2. En bok med ett djur på omslaget
The Natural Way of Things – Charlotte Wood

3. En bok på ett annat språk än svenska
Truly Madly Guilty – Liane Moriarty

6. En bok från Amerika
Du – Caroline Kepnes

7. En bok från Oceanien
Fyren mellan haven – M.L. Stedman

8. En bok från Europa (inte Sverige)
Snövit ska dö – Nele Neuhaus

14. En bok publicerad innan 2000
Gamla synder – Elizabeth George

23. En lånad bok
Väggen – Marlen Haushofer

31. En bok som utspelar sig före år 1900
Morden på Mangle Street – M.R.C. Kasasian

Åtta stycken. På rak arm ser jag att jag borde klara åtminstone 13 punkter till utan större svårighet. Men de lättaste punkterna är förstås redan avprickade. Jättekul utmaning tycker jag som är med för första gången.

/Malou

One thought on “Uppdatering Kaosutmaningen

Kommentera

