Samtidigt på The New York Times

9781476738024

Just nu har Fredrik Backman två böcker på The New York Times paperback 10-i-topp-lista. Är inte det ganska otroligt. På plats nr 3 ”A Man Called Ove” (65 veckor!) och plats nr 10 ”My Grandmother Asked Me To Tell You She’s Sorry” (49 veckor).

Nästan ännu märkligare är att Margaret Atwoods ”A Handmaid’s Tail” ligger på plats nr 5.

9780547345666

Och det är samma framsida som den jag lånade från mina föräldrars bibliotek för hundra år sedan. Jag läste förresten att hon har givit boken ett nytt slut speciellt för Storytel! (eller var det ett 1:a aprilskämt?)

Ha en bra onsdagkväll! Själv är jag så trött att ögonen nästan går i kors och har redan gått och lagt mig och hoppas hinna läsa några sidor innan jag somnar. Innan dess har jag hunnit bläddra lite bland alla fina bokbloggar på bokbloggar.nu.

/Malou

Kommentera

