Olikhetsutmaningen: skratt och gråt

Motsatserna den här veckan i enligt O:s olikhetsutmaning är skratt och gråt.

Det är mycket sällan jag skrattar högt när jag läser böcker. Ibland kanske jag småfnyser lite. Det finns ändå några böcker som jag kommer att tänka på och det är Marian Keyes första serie böcker, ni minns dem med familjen Walsh och de mer eller mindre tokgalna systrarna. Jag fick Vattenmelonen av min mamma när jag var riktigt deppig och den fick mig verkligen på bättre humör.

vattenmelonen

Den senaste boken jag läste och där tårarna forsade var Fyren mellan haven. Egentligen försöker jag undvika sådana böcker med för mycket sorg och särskilt om barn är inblandade, men det är nog inte fel att få gråta lite ibland. Och jag tyckte mycket om boken.

fyren-mellan-haven

Ha en bra fortsatt dag!

/Malou

10 thoughts on “Olikhetsutmaningen: skratt och gråt

  1. Jag hade turen att hitta Fyren mellan haven på loppis för 2 kr (!!!!) så den ska jag absolut läsa. 🙂 Marian Keyes är en författare jag alltid hört talas om men aldrig kommit mig för att läsa, älskar att läsa böcker som gör mig glad i sinnet så jag tror det är dags för mig att läsa henne.

    Gilla

Kommentera

