A P R I L

1. Big Little Lies – Liane Moriarty
2. Förföljaren – Nora Roberts
3. Pumaspår – Nevada Barr
4. Den andra kvinnan – Therese Bohman
5. Jag lät dig gå – Clare Mackintosh
6. Jag ska egentligen inte jobba här – Sara Beischer
7. Gästkatten – Takashi Hiraide

Aprilväder var det på riktigt den här april. I början några dagar som toppade på 15 grader varmt, sedan iskallt och snö i flera dagar och så nu härligt vårsoligt igen och knoppar som är så nära att brista. Jag börjar tycka att den här tiden mellan april och maj, som bjuder på så mycket löften och längtan,  är ännu finare än tiden mellan hägg och syrén.

Bokmässigt hann jag inte så mycket som i mars, det var för många deadlines på jobbet. Dessvärre kommer det nog bli ännu mer hektiskt i maj med allt skolrelaterat, födelsedagar m.m.

Här är min sammanfattning: (inom parantes förra månadens resultat)

Antal lästa: 7 (9)
Inbunden: 0
Pocket: 3
E-bok: 0
Ljudbok: 4

Deckare: 1
Spänning/thriller: 2
Skönlitteratur: 4
Scifi/fantasy/dystopi: 0

Sverige: 2
Australien: 1
USA: 2
Storbritannien: 1
Japan: 1

Svenska: 6
Engelska: 1

Kvinnlig författare: 6
Manlig författare: 1

Månadens bästa: Jag lät dig gå av Clare Mackintosh (5/5) var en perfekt läsupplevelse för mig. Men även Big Little Lies  av Liane Moriarty (4/5) och Den andra kvinnan av Therese Bohman (4+/5) föll mig verkligen i smaken.

Månadens besvikelse: Förföljaren av Nora Roberts (3-/5)

Månadens överraskning: Den andra kvinnan av Therese Bohman. Jag hade inte väntat mig att den skulle vara så himla bra, trodde mest den skulle vara svår.

Utmaningar:
Kaosutmaningen: 3
AWW: 1
3 x 3: 0

Snyggaste omslag:
599

One thought on “A P R I L

Kommentera

