Spännande böcker jag längtar efter

xthe-dark-lake-pagespeed-ic-hedvku1vkl

The Dark Lake is an absolutely stunning debut. This is such a beautifully written and utterly absorbing read, it’s hard to believe that it’s the author’s first novel. Perfect for fans of The Dry by Jane Harper.  Citat från Booktopia Australia´s hemsida. Där finns mer info om boken. Kommer ut i maj i Australien och oktober i USA. (Finns ej på Adlibris än).

gather-the-daughters

For fans of Emma Cline’s THE GIRLS and Emily St John Mandel’s STATION 11, this dark, unsettling and hugely compelling story of an isolated island cult will get under your skin. Citat från Booktopia Australia´s hemsida. Här är länk till Adlibris.

gomda-kroppar

Uppföljaren till Du (länk till min recension) finns redan att köpa t.ex. på Adlibris.

Den här som fått så fina recensioner i flera bloggar t.ex. här på Johannas deckarhörna. Hittar den inte på svenska på Adlibris, men den ska finnas på svenska.

Simply told but deeply affecting, in the bestselling tradition of Alice McDermott and Tom Perrotta, this urgent novel unravels the heartrending yet unsentimental tale of a woman who kidnaps a baby in a superstore–and gets away with it for twenty-one years. Utdrag från Adlibris.

Bok nummer två av Clare Mackintosh som skrev Jag lät dig gå som tog mig med storm. Finns att förbeställa på Adlibris.

Bygger på samma verkliga mordfall från 1800-talet i USA, the Lizzie Borden murders, liksom Margaret Atwoods Alias Grace. Vet inte om den kommer ut på svenska, men kan beställas på Adlibris.

Den här har jag längtat efter så länge och den har äntligen kommit på svenska! Den har också fått jättefina recensioner t.ex. här på Mias bokhörna. Jag har med den på 3 x 3 under 2017 utmaningen. Better get to it!

Det här är den senaste boken från Louise Doughty som skrev Kvinna inför rätta som jag gillade jättemycket. Ännu ej utkommen på svenska men kan bevakas på Adlibris.

Ytterligare en deckare från Australien. Har ju en förkärlek för detta land som jag aldrig har besökt. Kom ut i januari 2017 och så vitt jag vet inte utgiven på svenska. Kan beställas på Adlibris. 4,15 på Goodreads.

Nej, nu får jag läsa på här så att jag kan få beställa något nytt med gott samvete!
/Malou

One thought on “Spännande böcker jag längtar efter

Kommentera

