En smakbit på Söndag

Nu är det ett tag sedan jag var med på smakbiten, men nu är jag riktigt sugen på att kolla in alla andras bidrag. Det är bloggen Flukten fra virkeligheten som håller i den här trevliga, inspirerande utmaningen. Varje söndag kan man kika in där för att få sig några smakbitar. 

Jag lyssnar just nu på Torkil Damhaugs Se mig, Medusa och jag läser Gömda kroppar av Caroline Kepnes. Det är uppföljaren till Du som jag läste någon gång i januari. Nu är den galna och vidriga bokhandlaren Joe Goldberg tillbaka. Han har flyttat sin spaning (aka stalking) från New York till Los Angeles. Han är intelligent och sarkastisk och eftersom boken är skriven i jag-form får vi hela tiden del av hans långt ifrån mysiga tankar.

Från sidan 22:

”Gud, vad jag älskar hennes hjärna, helt skär och mosig och misstänksam. Jag kysser henne.
”Jag kommer snart”, säger hon och lämnar sin handväska hos mig och går över parkeringsplatsen bort till toaletten. Hon svassar för mig och vänder sig om och vinkar, precis som hon brukar göra i butiken. När hon försvinner in på toaletten tar jag hennes telefon ur väskan.
Jag är aldrig rädd för vad jag ska hitta när jag tittar igenom hennes telefon. Jag vill bara veta allt. Det är som snubben i den där gamla filmen med Julia Roberts som älskar att se på medan hon provar hattar och dansar omkring till ”Brown Eyed Girl”. Ingenting i Becks telefon fick mig nånsin att le, men när jag söker igenom Amys mobil blir känslorna för henne alltid bekräftade. ”

Nu blev det sent här, dags att krypa ner i sängen. Ha en bra vecka!
/Malou

6473057481_ce462009e6_o

 

4 thoughts on “En smakbit på Söndag

Kommentera

