Söndagens smakbit

Varje söndag delar de som vill  med sig av smakbitar från det man läser för tillfället. Det är norska bokbloggen Flukten fra virkligheten som håller i det och här kan flera smakbitar avnjutas.

Den här helgen har jag börjat på Clare Mackintosh andra bok, I see you. Ni minns säkert Jag lät dig gå som kom på svenska förra året. Den boken blev jag helt såld på, så mina förväntningar på den här är förstås höga. Hittills är jag klart nöjd. Här kommer smakbiten:

”I pick up the plates along with the London Gazette, carry them into the kitchen and load the dishwasher. I drop the newspaper into the recycling bin, where the woman in the advert stares up at me. I switch off the kitchen light and shake my head at my foolishness. Of course it isn´t me. What would a photograph of me be doing in a newspaper?”

Spännande, spännande och snygg framsida har den också 🙂
Ha en fortsatt skön söndagskväll!

/Malou

6473057481_ce462009e6_o

18 thoughts on “Söndagens smakbit

Kommentera

