Helgfrågan


Mia på bloggen Mias bokhörna undrar den här helgen vilka böcker från Årets bok vi har läst. Och om vi gillar utmaningar. 

Jag har läst tre av böckerna. Inte av anledningen att de finns med som nominerade utan det bara föll sig så. 

De jag har läst är: 

  1. Störst av allt – Malin Persson Giolito
  2. Andras vänner – Liane Moriarty
  3. Flickorna – Emma Cline

Bäst tyckte jag om Andras vänner och den har jag röstat på. Jag tror att Störst av allt vinner som jag också tyckte var en jättebra bok. 

Utmaningar tycker jag mycket om. Jag är med i både Kaosutmaningen, 3 x 3 och Australian Women Writers Challenge. Och min egen Världsutmaning.  Det får mig att välja i alla fall några böcker utanför min comfort zone. 

Hoppas ni får en skön helg!

Malou 
 

2 thoughts on “Helgfrågan

  1. Jag har också läst de flesta innan jag visste att de var nominerade! Flickorna är jag nyfiken på men hört lite olika åsikter om den. Men Störst av allt är en stark favorit hos mig =) Trevlig helg!

    Liked by 1 person

Kommentera

