I See You – Clare Mackintosh

Hon har ett sätt att skriva på som rycker tag i mig med detsamma. Kanske för att historien är så spännande och jag hela tiden vill veta vad som väntar. Eller för att huvudpersonerna är både mångbottnade och intressanta. Antagligen pga båda de sakerna och för att historien känns trovärdig, personerna känns trovärdiga och dialogen likaså. Precis som i debutromanen Jag lät dig gå blir jag lurad med en hel del oväntade vändningar. Även om jag i den här boken faktiskt lyckades lista ut några av dem.

Handlingen utspelar sig i London. En kvinna får syn på en bild i en annons i tidningen. Kvinnan på bilden är mycket lik henne själv. Så lik att hon misstänker att det faktiskt är hon. Men vem har tagit bilden och vem har satt in den i tidningen? Under bilden står ett telefonnummer som inte leder någonstans. Kvinnan blir förstås skärrad och bestämmer sig för att ta reda på vem som ligger bakom.

Jag kan varmt rekommendera den här boken till alla er som gillade den första boken!

Betyg: 4,5/5
Sphere, 2016. Paperback.
Språk: Engelska
Sidor: 384

Kommentera

