Top Ten Tuesday

Idag vill The Broke and the Bookish att vi listar de tio böcker vi tyckte bäst om hittills i år. Här kommer min lista i ungefärlig ordning. Inte helt lätt måste jag säga. Det visar sig att jag hittills delat ut hela tre 5:or och inte mindre än nitton 4:or. Jag inser dock att flera av fyrorna kanske jag inte riktigt minns så här i efterhand som fyror och några av treorna minns jag desto mer. Här kommer i alla fall listan. (Jag älskar listor :-)) Det går att klicka på länken för att få veta lite mer om vad jag tyckte om respektive bok.

1. Past the Shallows – Favel Parrett
2. Jag lät dig gå – Clare Mackintosh
3. Den andra kvinnan – Therese Bohman
4. I en mörk, mörk skog – Ruth Ware
5. I See You – Clare Mackintosh
6. Den som finner – Stephen King
7. Truly Madly Guilty (Andras vänner) – Liane Moriarty
8. Fyren mellan haven – L.M. Stedman
9. Miniatyrmakaren – Jessie Burton
10. Flickan under jorden – Elly Griffiths

 

 

 

5 thoughts on “Top Ten Tuesday

Kommentera

