Mannen mellan väggarna – Emma Ångström

I ett hyreshus på Tegnérgatan sker underliga saker. Mat stjäls ur ett kylskåp, det knakar i väggarna, någon känner sig iakttagen och till och med ett mord sker där mordoffret först är försvunnet för att två veckor senare hittas i hallen till sin lägenhet. Det här är en spänningsroman med lite övernaturliga inslag.

Det låter ju så bra, bäddar verkligen för en spännande läsning. Jag upplevde tyvärr romanen som spretig. Många lösa trådar som inte riktigt följs upp. Historien kändes osannolik. I titeln avslöjas dessutom själva spänningsmomentet. Varför då? Slutet var oväntat, om än mycket märkligt. Det övernaturliga förstår jag inte alls vad det fyller för funktion. Jag kände mig dessutom illa berörd av själva mannen i titeln. Möjligen har jag missuppfattat och boken är en ungdomsroman? I alla fall inget för mig. Ingen angenäm läsupplevelse alls (även om jag lyssnade).

Betyg: 2,5/5
Piratförlaget
Ljudbok. 9 h 29 min.
Uppläsare: My Holmsten

Bild från Adlibris.

3 thoughts on “Mannen mellan väggarna – Emma Ångström

Kommentera

