Sometimes I Lie – Alice Feeney

Den här boken såg jag på Crime By The Book´s blogg. Hon tyckte väldigt mycket om den och jag blev nyfiken och beställde den. Den är inte utgiven på svenska och jag vet inte om det finns planer på det. I den anglosaxiska världen har den blivit mycket uppmärksammad. Författaren har jobbat 16 år på BBC och huvudpersonen arbetar inom mediabranschen.

Handlingen utspelar sig både i nutid och dåtid. I nutid ligger Amber Reynolds i koma. På första sidan får vi veta följande om henne: 1. Jag ligger i koma. 2. Min man älskar mig inte längre. 3. Ibland ljuger jag (Sometimes I lie). Varken vi eller Amber vet varför hon ligger i koma. Dåtiden är dels ca 20 år tillbaka i tiden och dels en vecka tillbaka. Det här är en mycket bra upptakt och ett mycket bra upplägg. Det går inte annat än att sträckläsa boken. En del twist and turns blir det som sig bör i den här typen av välskriven spännings thriller och jag älskar det. Definitivt en bok för dem som gillade Gone Girl, Behind Closed Doors, Vassa föremål,  Den hemliga kvinnan, Jag lät dig gå etc.

Betyg: 4+/5
HQ, 2017 (United Kingdom)
Paperback. 384 sidor.

Bild lånad från Adlibris där boken går att köpa.

2 thoughts on “Sometimes I Lie – Alice Feeney

Kommentera

